Despre dieta disociata drastica

Poti slabi rapid urmand o dieta disociata?

Desi dietele disociate nu sunt tocmai indicate pentru o slabire de lunga durata, totusi, ele par a fi cele mai eficiente diete.

Evident, cu cat dieta este mai drastica, mai restrictiva din punct de vedere alimentar, cu atat succesul ei este mai garantat. Ce urmeaza dupa? De la caz la caz. Fie astepti cu infrigurare sa mananci, fie te abtii si-ti schimbi regimul alimentar pentru toata viata.

Dietele disociate drastice determina un ritm accelerat de slabire, ritm ce trebuie atent controlat, daca nu vreti sa aveti probleme de sanatate. Faptul ca ele conduc la o slabire rapida nu este nici pe departe un lucru bun. O slabire trebuie sa fie echilibrata, in ritmul propriului nostru organism.

Ce trebuie sa stim despre dietele deastice:

– in primul rand nu trebuie sa amestecati proteinele cu glucidele (carnea cu fructele, spus la modul grosier – de retinut ca si rosiile intra la categoria fructe).
– in al doilea rand nu se consuma carne grasa, carne de porc, carne de oaie;
– in al treilea rand, lactatele trebuie sa fie destul de slabe (iaurtul trebuie sa aiba pana in 1,5 % grasime, branza sa aiba sub 6 % grasime);
– in al patrulea rand, se consuma cate 2 lingurite de ulei in fiecare zi, pentru a ajuta tranzitul intestinal;
– in al cincilea rand se consuma lichide in mod generos, minim 2 l/zi;
– nu se consuma lapte dulce deloc;
– nu consumam sucuri cu adaos de zahar, doar sucuri light;
– nu prajim nimic;

Aceasta cura de slabire presupune sa va pregatiti mental foarte bine. Trebuie sa va achizitionati un cantar pentru a va masura greutate si de asemenea, aveti nevoie si de un cantar digital de bucatarie. Apoi, este bine sa incepeti reigmul lunea, pentru ca favorizeaza motivatia si este mai usor de facut cumparaturile in weekend pentru saptamana in curs.

Si acum ce presupune acest regim de slabire:

– in primul rand, presupune variatii saptamanale ale meniului, din acest motiv spuneam ca este bine sa-l incepem lunea, dupa o repriza de cumparaturi din weekend.
– in al doilea rand, nu trebuie sa ne infometam si sa reducem cantitatile de mancare in speranta ca vom slabi mai repede. N-o sa slabim mai repede, ba dimpotriva.

Si acum regimul propriu-zis:

Saptamana 1
– lapte batut, branzeturi, legume crude – in cantitati nelimitate
– un mar golden/zi
– 2 lingurite de ulei
– 2 litri de lichid minim/zi

Saptamana 2
– la micul dejun, un ou si lactate (branzeturi, iaurt, lapte batut, chefir), legume crude
– iaurt, lapte batut, branzeturi, legume crude – in cantitati nelimitate
– 150 de carne la pranz
– 2 lingurite de ulei
– 2 litri de lichid minim/zi
– in 3 din serile saptamanii se mananca ca la pranz (adica 150 g de carne, legume crude, lactate)
– in 4 seri se mananca ca la micul dejun (adica ou)

Saptamana 3
– la micul dejun un ou, 100 g de branza, un iaurt mic
– dupa circa 4 ore de la micul dejun se consuma carne nelimitat (fiarta, fripta).
– 2 lingurite de ulei
– 2 litri de lichid minim/zi

Saptamana 4
– supa de varza
– 2 lingurite de ulei
– 2 litri de lichid minim/zi
In aceasta saptamana se adauga in fiecare zi, pe langa supa de varza, un aliment, dar unul singur sa fie. Fie carne, fie un fel de fructe (va alegeti un singur fel de fructe), fie orez fiert, fie cartofi fierti sau copti, fie legume crude. Carnea se alege in cel mult doua zile din saptamana (de preferat zilele din weekend).

Saptamana 5
– la micul dejun, un ou si lactate (branzeturi, iaurt, lapte batut, chefir), legume crude
– iaurt, lapte batut, branzeturi, legume crude – in cantitati nelimitate
– 150 de carne la pranz + o portie de legume gatite
– 2 lingurite de ulei
– 2 litri de lichid minim/zi
– in 3 din serile saptamanii se mananca ca la pranz
– in 4 seri se mananca ca la micul dejun (adica ou)

Saptamana 6
– 200 g fulgi de ovaz fara zahar, sau orice alt fel de cereale fara zahar
– 1 litru iaurt
– 2 lingurite de ulei
– 2 litri de lichid minim/zi

Acum trebuie sa mai stiti cate ceva despre acest regim de slabire:

– in afara saptamanii in care se consuma supa de varza, este interzis orezul in alimentatie;
– legumele care pot fi consumate exclud: morcovul, fasolea uscata, maslinele, lintea
– fructele care pot fi consumate exclud: strugurii, bananele, avocado, fructe uscate, afumate, etc.
– sunt excluse alunele, migdale, etc.

Cele mai importante precizari privind regimul de slabire:

– trebuie sa va cantariti la inceputul curei de slabire (este foarte bine sa va cantariti la aceeasi ora din zi) si s-o faceti in continuare saptamanal, tinand o evidenta scrisa cu evolutia dumneavoastra in greutate.
– este indicat sa nu va cantariti decat o data pe saptamana, altfel o sa va scada moralul;

La finalul celor sase saptamani, puteti continua cu un nou ciclu, repetand regimul de slabire asa cum este prezentat mai sus sau puteti sa-l adaptati organismului dumneavoastra si modului dumneavoastra de evolutie in greutate, conform evidentei pe care o aveti.

Nu este un regim de slabire simplu. Dimpotriva, este o dieta complicata, insa rezultatele sunt foarte bune si daca aveti rabdarea sa-l duceti la bun sfarsit o sa observati ca va adaptati organismul la un nou stil de viata.

Leave a Reply