Dieta de dupa sarbatori

Daca ati pus ceva kilograme in plus de sarbatori trebuie sa va ganditi la o dieta

Dietele de dupa sarbatori sunt destul de cautate de catre doamne in special, iar cand vine vorba de perioada de dupa sarbatorile de iarna, abnegatia cu care sunt cautate este cu atat mai mare.

Fiind vorba de niste mese de sarbatori incarcate de calorii, de regula dupa sarbatorile de Craciun, iesim usor sifonati cu cel putin cateva kilograme in plus.

Eu una va marturisesc ca am dat iama prin toate bunatatile specifice perioadei. Am mancat de toate: mancarurile romanesti specifice (carnati, sarmale, caltabosi, toba, piftie, etc) precum si numarate dulciuri. Din aceasta cauza ne-am trezit ca detinem in noul an un bagaj serios de grasimi, iar organismul nostru este suprasolicitat.

Daca va intrebati cum sa procedati pentru a elimina kilogramele acumulate in peruioada sarbatorilor, iata cateva sfaturi:

– in primul rand, trebuie sa incepeti luni (acum daca ati pierdut startul, incepeti de saptamana viitoare);
– apoi, incepeti cu cateva zile (3-4) de detoxifiere a organismului, timp in care consumati doar lapte batut si legume crude (fara rosii);
– apoi treceti la o perioada mai lunga de dieta, in functie de kilogramele pe care doriti sa le dati jos.

Perioada de dieta de dupa sarbatori trebuie sa v-o stabiliti in functie de activitatile zilnice. Spre exemplu, daca aveti un serviciu ce va solicita intens, care nu va permite sa urmati un regim alimentar variat, va sfatuiesc sa alegeti o dieta disociata, in care sa mancati cate 3 zile consecutiv acelasi aliment (3 zile carne fiarta ori fripta, 3 zile iaurturi, 3 zile fructe, 3 zile cartofi fierti ori copti, 3 zile branzturi, 3 zile legume fierte ori fripte, 3 zile peste, etc.

Celor care n-au timp, si nu pot sa gateasca zilnic un meniu variat, le sugerez de asemeneam, sa urmeze o dieta usor subcalorica, insa, bogata in fibre. Spre exemplu, puteti sa consumati fulgi de ovaz (fara zahar adaugat) cu iaurturi (sub 3% grasime). Nu depasiti 200 g de fulgi pe zie si 2 litri de iaurt. In fiecare zi adaugati in meniu un fruct uscat (alune, caju, migdale, cirese, caise), nu mai mult de 50-60 g.

Cei ce au timp sa gateasca se pot orienta catre o dieta variata, iar in aceasta privinta o sa revin cu sugestii in zilele urmatoare.

In concluzie, nu disperati daca ati pus cateva kilograme de sarbatori, insa, nici nu va culcati pe o ureche. Luati masurile necesare sa slabiti, pentru ca primavara sa ne gaseasca intr-o stare si o forma maxima.

Leave a Reply