Omega-3 si slabirea

Ce trebuie sa stie cei ce vor sa slabeasca despre Omega-3?

 

Omega-3 se gaseste cu precadere in uleiul de peste, uleiul de canola si uleiul de in.

Se stie despre Omage-3 ca poate diminua riscurile de aparitie a unor boli din cele mai grava. In fapt, se pare ca raportul dintre Omega-3 si Omega-6 reprezinta cheia.

Lasand la o parte domeniile in care Omega-3 intereseaza in mod deosebit, cum sunt spre exemplu, bolile de inima ori cancerul, noi vrem sa intelegem de ce oamenii de stiinta considera Omega-3 foarte important in regimurile de slabire.

Prima componenta daca doriti, a influentei Omega-3 asupra slabirii, o regasim in faza incipienta, pentru ca oamenii de stiinta au descoperit ca Omega-3 poate preveni depresia si starile psihice asociate.

Apoi, din ce spun specialistii, pentru ca oamenii cu greutate, adica obezii au o rezistenta mare la insulina, Omega-3 determina diminuarea rezistentei organismului la insulina.

Studiile de cercetare efectuate, care au constat in introducerea unei mese de peste in regimul alimentar al unui grup de persoane ce urmau un regim de slabire, au aratat ca se observa o ameliorare semnificativa in rata glicemiei, a insulinei si a colesterolului. Dupa o scadere in greutate cu 5 Kg, membrii grupului au constatat ca li s-a ameliorat tensiunea arteriala.

Nutritionistii recomanda, in general, consumul de peste in regimurile de slabire, chiar si a unui peste mai gras, recomandarile fiind directionate tocmai in acumularea de Omega-3, foarte util atat in reducerea rezistentei insulinei, dar si in amerliorarea problemelor cardiace, la care sunt predispuse persoanele obeze.

Deci, recomandarea noastra este sa consumati cat mai mult peste, atunci cand urmati o dieta, pentru a acumula Omega-3.

Cel mai indicat pentru a acumula Omega-3 este peste crud, insa, nu este de neglijat nici pestele la conserva ori pestele afumat. De evitat este pestele dat prin pesmet.

Daca nu suporti pestele, bine ar fi sa incerci niste capsule pe baza de ulei de peste. Aceasta este o solutie de compromis, mai ales ca in zilele noastre pe piata sunt o multitudine de astfel de produse. Eu personal va recomand capsulele pe baza de ulei de peste, pentru copii, daca aveti. Astfel de capsule pe baza de ulei de peste sunt foarte bune in cresterea imunitatii copilului dumneavoastra. Evident, trebuie sa alegeti variantele pentru varsta copilului.

Inca un sfat, pentru cei ce vor sa slabeasca si ne urmeaza indicatiile de a consuma cat mai mult peste, nu va feriti de pestele gras. Somonul, spre exemplu, este o foarte buna sursa de Omega-3, deoarece contine multe grasimi, in comparatie cu alti pesti. Deci, nu evitati pestele gras, dimpotriva, ar fi bine sa va axati pe astfel de tipuri de peste.

Iata si care sunt speciile de peste cu continut ridicat de Omega-3: ansoa, stiuca, crab, crevete, homar, macrou, morun, scoici, biban, stiuca, barbun, sardine, somon, ton, pastrav. Ordinea este descrescatoare, in functie de continutul in grame de Omega-3.

Leave a Reply